• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166614
+
-

کوتاه از حادثه/مأمور پلیس منجی 2کودک در کانال آب

پلیس وظیفه شناس که در مرخصی بود وقتی دید مردی همراه با 2فرزندش در کانال آب با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند تلاش کرد جان آنها را نجات دهد. هرچند او توانست 2پسر نوجوان را از آب بیرون بکشد اما پدرشان در این حادثه جان خود را از دست داد.
به‌گزارش همشهری، این حادثه روز پنجشنبه در کانال آب ورودی آبپخش در شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر اتفاق افتاد. یکی از مأموران پلیس بخش شبانکاره به نام سروان جهانبخش نیک‌بین که در زمان استراحتش به آن حوالی رفته بود، ناگهان مردی را دید که همراه 2 پسر خردسالش در کانال آب در حال دست و پا زدن هستند. آنها شنا کردن نمی‌دانستند و در حال غرق شدن بودند. در چنین شرایطی بود که پلیس وظیفه شناس برای نجات آنها داخل کانال آب پرید.
او اول سراغ 2 پسر نوجوان رفت و توانست یکی پس از دیگری آنها را از آب بیرون بکشد. او سپس مرد میانسال را از آب بیرون آورد اما او شرایط خوبی نداشت. سروان نیک‌بین با انجام تنفس مصنوعی تلاش کرد او را نجات دهد اما کار از کار گذشته و او جانش را از دست داده بود.
سرهنگ فرهاد آراوند، فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان با اعلام جزئیات این خبر گفت: روز پنجشنبه در پی اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر یک فقره غرق‌شدگی در کانال آب ورودی آبپخش، مأموران انتظامی خود را به آنجا رساندند و معلوم شد که پدری ۵۴ساله همراه 2فرزندش که یکی ۱۰ساله و دیگری ۶ساله است برای شنا وارد کانال آب شده و هر 3نفر دچار حادثه شده‌اند. هرچند یکی از مأموران که خارج از ساعت کاری‌اش در آنجا بود 2پسر را نجات داده اما پدر آنها فوت شده بود.

سرنوشت نامعلوم معدنچیان پس از ریزش معدن

ریزش معدنی در کرمان 2نفر از معدنچیان را با سرنوشت نامعلومی مواجه کرده و با وجود ادامه عملیات جست‌وجو، هنوز نشانی از آنها پیدا نشده است.
به‌گزارش همشهری، عصر روز پنجشنبه دیواره کوه معدن روباز کرومیت چیل‌آباد واقع در شهرستان ارزوئیه استان کرمان هنگام برداشت دچار ریزش شد. وسعت این حادثه به حدی بود که 3نفر از معدنچیان زیر انبوهی از سنگ و خاک گرفتار شدند و از همان زمان تلاش‌ها برای یافتن آنها آغاز شد. هرچند امدادگران هلال احمر توانستند یکی از حادثه دیدگان را که مصدوم شده بود از زیر آوار بیرون بکشند اما 2نفر دیگر همچنان مدفون بودند.
رضا فلاح، مدیرعامل هلال احمر استان کرمان در این‌باره به همشهری گفت: برای جست‌وجو و امدادرسانی، علاوه بر امکانات هلال‌احمر از 3دستگاه بیل مکانیکی سنگین متعلق به یک شرکت صنعتی نیز به محل اعزام شد اما ریزش کوه موجب کند شدن عملیات آواربرداری و جست‌وجو شد.
او ادامه داد: سخت گذر و کوهستانی بودن مسیر از یک سو و ریزش سنگ از سوی دیگر کار عملیات نیروهای امدادی را سخت و پرمخاطره کرده است با این حال ۲۷نفر از نیروهای امداد و نجات شامل ۶تیم امداد و نجات، 3تیم جست‌و‌جو در آوار، یک تیم آنست(سگ‌های زنده‌یاب)، یک تیم واکنش سریع و یک تیم پشتیبان در محل حادثه حضور دارند و مسئولان شهرستان نیز به همراه همه ظرفیت‌هایشان برای امدادرسانی بسیج شده‌اند.
فلاح در ادامه گفت: عصر جمعه در شرایطی که عملیات جست‌وجو ادامه داشت، بارش باران موجب جاری شدن سیل در منطقه شد و کار را برای ساعتی متوقف کرد اما این عملیات تا پیدا شدن و تعیین تکلیف 2کارگر معدن ادامه خواهد یافت.

اختلاف دوستانه، انگیزه قمه‌کشی دختران در بوشهر
تحقیقات درباره فیلم قمه‌کشی دختران در یکی از پارک‌های بوشهر نشان می‌دهد اختلافات دوستانه انگیزه این حادثه است. به گزارش همشهری، چند روز قبل فیلم کوتاهی از درگیری چند دختر نوجوان در پارک شغاب بوشهر منتشر شد. در این درگیری یکی از دختران که از سایرین بزرگ‌تر بود قمه‌ای در دست داشت و دختر دیگری را می‌زد. به‌دنبال انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی تحقیقات پلیس در این خصوص آغاز شد.
شواهد نشان می‌داد که همه این دختران که بین 13تا 16سال دارند با یکدیگر دوست هستند و اختلافاتی که بین آنها پیش آمده انگیزه این درگیری است. سرهنگ سهام صالحی، جانشین فرماندهی انتظامی استان بوشهر در این‌باره گفت: این فیلم مربوط به 2ماه قبل می‌شود. این دختران نوجوان که مدت‌ها با یکدیگر دوست بودند به‌علت اختلافات شخصی، روابطشان با یکدیگر بهم خورده بود و با هم در پارک شغاب قرار گذاشته بودند تا از طریق گفت‌وگو مشکل‌شان را برطرف کنند. او ادامه داد: دختران نوجوان بعد از دقایقی گفت‌وگو با یکدیگر به توافق نرسیدند و با هم درگیر شدند که یکی از دختران با قمه‌ای که متعلق به یکی از دوستانش بود شروع به قدرت نمایی پرداخت و چندین ضربه به چند نفر از آنها زد. از طرفی یکی از افراد حاضر در محل از صحنه درگیری فیلمبرداری کرد و پس از گذشت حدود 2ماه اقدام به انتشار فیلم در فضای مجازی کرد که این موضوع باعث خدشه‌دار شدن اذهان عمومی شد. او در ادامه گفت: کمتر از ۲۴ساعت بعد از  از انتشار فیلم، فرماندهی انتظامی شهرستان بوشهر با همکاری کارشناسان پلیس فتا، عملیات شناسایی را آغاز و صبح چهارشنبه همه دختران دخیل در درگیری و انتشار‌دهنده فیلم به مرکز پلیس دعوت و پس از انجام تحقیقات اولیه به‌منظور اصلاح و پیشگیری از اقدامات مشابه تحت خدمات مددکاری اجتماعی و مشاوره‌ای مرکز مشاوره معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار گرفتند و همگی آزاد هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید